Happy Holidays - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Ruud Rijkers - WaarBenJij.nu Happy Holidays - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Ruud Rijkers - WaarBenJij.nu

Happy Holidays

Blijf op de hoogte en volg Ruud

25 December 2013 | Verenigde Staten, Berkeley

Ik ben al 3 maanden van huis. Eerst wou ik niet met kerst naar huis, aangezien het 'vals spelen' is. Ik besefte dat m'n ouders het graag willen en dat ik hun aanbod om terug te komen voor kerst niet af kan wijzen. Daar zit ik dan 10 uur in een vliegtuigstoel waar ik net niet comfortabel in kan slapen.

Een mooi moment om een terug te kijken op de eerste helft. Ik was heel gemotiveerd om naar Berkeley te gaan. Logisch natuurlijk, want het is een super goede universiteit en het is dichtbij San Francisco. Ik voelde me vrijwel direct thuis door het iedereen in het lab erg vriendelijk en relaxed is. Binnen een week had ik al een paar vrienden en had ik doordat niet snel last zou krijgen van heimwee.

Wat me wel tegen viel was mijn gebrek aan kennis over het onderwerp op mijn stage. Ik had geen kennis over soil microbiology, iets waar natuurlijk ook veel bodemwetenschappen bij komt kijken. Hierdoor was ik in het begin veel tijd kwijt aan het doorgronden van de basisprincipes en de onderzoeksdoelen in het lab. Daarnaast was de planning die ik voor mezelf had gemaakt onhaalbaar. Iets wat me zeer frusteerde. De post-doc waarvoor ik werk legde me uit dat het nou eenmaal niet zo makkelijk gaat in de wetenschap. Ze conformeerde tegelijkertijd dat mijn instelling en objectief op mijn resultaten wel goed waren.

Door de frustratie en twijfel aan mijn resultaten ben ik meer na gaan denken over wat ik de hogeschool wil gaan. Ik wil alsnog doorstuderen in Nederland, maar ben nog niet zeker ik welke richting.

Zodra ik terug ga Berkeley ben ik van plan om weer net zo hard verder te gaan en tegelijkertijd zoveel mogelijk te verkennen van de omgeving.

Fijne Kerst en Jaarswisseling!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 17 Juni 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 8649

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 31 December 2013

Afstuderen Berkeley, CA

Landen bezocht: