Terug - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Ruud Rijkers - WaarBenJij.nu Terug - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Ruud Rijkers - WaarBenJij.nu

Terug

Blijf op de hoogte en volg Ruud

02 Februari 2014 | Verenigde Staten, Berkeley

20-1-14

Er was even sprake van radiostilte, maar ik leef nog steeds! De afgelopen weken ben ik terug naar NL geweest voor kerst en NYE. Ik moest toch even op de weegschaal staan, om te controleren of ik aangekomen was. Helaas geen ‘Super size me’ voor mij. Terug in Cali ben ik vervolgens met twee vrienden naar het zuiden gereden om San Diego, Santa Barbara, Venice Beach, Santa Cruz en Big Sur. Venice Beach en Big Sur waren zeker mijn favorieten, verder is het weer in zuidelijk Californië perfect.

Dit semester volg ik het vak ‘Microbial Ecology’ aan de universiteit, wat bedoeld is voor 3e/4e jaars bachelor studenten. Het viel me gelijk op dat iedereen een stuk beter geconcentreerd is dan op Hogeschool Leiden. Het is goed stil en studenten stellen goede vragen. Aangezien de achtergrond van de studenten varieert introduceert de professor alles goed en is het voor mij goed te volgen. Na zo’n 4,5 maand stage lopen is het relaxed om weer colleges te volgen. Zeker als het mij een hoop helpt met mijn stage. Ik heb een microbiologie achtergrond en leer nu eindelijk meer over bodemkarakteristieken en het ecologische belang ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 17 Juni 2013
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 8651

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 31 December 2013

Afstuderen Berkeley, CA

Landen bezocht: