Voedsel! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Ruud Rijkers - WaarBenJij.nu Voedsel! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Ruud Rijkers - WaarBenJij.nu

Voedsel!

Blijf op de hoogte en volg Ruud

12 April 2014 | Verenigde Staten, Berkeley

Wauw lange stilte! Hoe dat komt? Ik weet het eigenlijk niet zo goed, maar ik denk dat ik iets te geïntegreerd ben om nog gemakkelijk een verfrissend blogje te schrijven. De laatste tijd ben ik op het lab bezig geweest met het groeien van plantjes! Niet iets wat je verwacht van een microbioloog, maar ik ga kijken naar de schimmels die in de plantwortels groeien. Deze schimmels kunnen voedingstoffen aan de plant geven in de ruil voor suikers. Best wel tof dus!

Na 7 maanden weet ik 1 ding wel zeker en dat is dat het wonen in de Bay Area mij reuze bevalt! Niet alleen is het lab, het weer en de mensen top, je kunt hier ook verdomd lekker eten voor een redelijk prijs. Mijn laboratorium is verzot op lekker eten, zonder zwaarlijvig te zijn. Daardoor wist ik snel wat de goede restaurants waren. Daarom een kleine top 5 van mijn favorieten:

5. Zuidelijk eten is verrukkelijk. Langzaam gegaard vlees en BBQ met bonen en rijst. Eigenlijk moet je natuurlijk naar de zuidelijke staten maar er zijn goede alternatieve. De volgende keer dat ik ga, moet ik toch wel echt krokodil proberen.
4. Dim Sum is Chinees en dat ik hier ontdekt hebt. Het bestaat grotendeels uit hapjes die gestoomd zijn. Je hebt een grote keuze uit verschillende soorten dumplings. De beste restaurants vind je in Sunset en niet in Chinatown.
3. Ethiopisch is iets wat ik hier ook voor het eerst heb gegeten. Het is een beetje lastig om een goed restaurant te vinden, maar Addis in Oakland is awesome. Ethiopisch eten, bestaande uit gemarineerde vleessoorten en groenten, wordt geserveerd op injera, een soort pannenkoek, als een grote familiebord. Je eet het door met de injera een stuk vlees vast te pakken. Zeker een aanrader! Vegetarische gerechten zijn ook mogelijk btw.
2. Burgers mogen natuurlijk niet ontbreken. Ik hou wel van een vette hap, medium rare graag. In-N-Out is de favoriet in Californië bij veel inwoners, maar naar mijn mening niet zo fantastich. Het toffe aan In-N-Out is dat ze een heel simpel menu hebben en een ‘geheim’ menu. Voor classic burgers ga ik het liefste naar Super Duper, waar ze zelfgemaakte augurken hebben. Burgermeister is super goed als je een creatieve burger wilt. Ze hebben de meeste keuze uit toppings en sauzen. De grote don’t is zeker weten Mc Donalds of Burger King. Hoewel het in Nederland nog wel oké is, zijn deze twee tenten hier gevuld met zwervers en is het eten nog 10 keer erger dan in Nederland. Verplichte toppings: Bacon en Avacado Creatief: Veggieburger
1. Mexicaans staat met vlag en wimpel bovenaan, natuurlijk! Waarom? Ik hou van burritos, quasidillas, de muziek en taalbarrière aan de kassa. Daarnaast is een goede burrito meestal 6 euro en groot genoeg voor een 5 gangendiner. Het beste Mexicaanse eten vind je in zuidelijke Californië en Mexico.

Ondanks al dit verrukkelijke eten was de laatste keer dat ik me heb gewogen ik geen grammetje aangekomen. Wat ben ik blij dat ik nog jong ben!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 17 Juni 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 8663

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 31 December 2013

Afstuderen Berkeley, CA

Landen bezocht: