The Bay - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Ruud Rijkers - WaarBenJij.nu The Bay - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Ruud Rijkers - WaarBenJij.nu

The Bay

Blijf op de hoogte en volg Ruud

06 Mei 2014 | Verenigde Staten, Berkeley

5-5-2014

Ik ben druk bezig met het schrijven van mijn afstudeerscriptie. Ergens wil ik niet, het einde is namelijk al lichtjes inzicht. 9 maanden stage lopen buitenland blijkt toch een stuk korter dan verwachter. Ik heb mijn praktisch werk zo goed als af, dus dat gaat opzich prima. Toch voelt het alsof hier nog niet helemaal klaar ben. Volgens mij heb de ideale plek gevonden om te wonen en werken afgezien van de belachelijke huur. Het klimaat is perfect, nooit te warm en nooit te koud. De universiteit is top en de mensen in de Bay Area zijn het allerbeste. Het leeft!

Ik had laatst een gesprek met een vriend over de “Muni”, de lokale trolleybus. Het zit vaak vol met Chinezen die geen Engels spreken en veel zwervers, maar iedereen, waar ik het goed mee kan vinden, geniet er van. Elke kleine rit is wel een avontuur, van kleine ruzies en dronkenlappen tot lange verhalen over de historie van de stad met vreemden. Nederlanders zijn vaak trots op het motto “Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg”. Als me hier één ding duidelijk is geworden is dat je vooral je eigen ding moet doen. Al doen we dat nou allemaal, is niets meer gek. Al hoewel je de Bay Area niet Amerikaans kan noemen is het in veel opzichten is het een stuk vrijer denkend dan Nederland. Ik denk dat ik dat toch wel echt een hoop ga missen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 17 Juni 2013
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 8667

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 31 December 2013

Afstuderen Berkeley, CA

Landen bezocht: