Weekend! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Ruud Rijkers - WaarBenJij.nu Weekend! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Ruud Rijkers - WaarBenJij.nu

Weekend!

Blijf op de hoogte en volg Ruud

07 September 2013 | Verenigde Staten, Berkeley

De tijd gaat snel, maandagochtend zei ik m’n ouders en zusje gedag en nu is de werkweek al voorbij. Dinsdag was de eerste dag en ging ik mee met Mrs. Firestone, mijn professor en supervisor, naar een meeting over een nieuw onderzoeksproject bij het Lawrence Berkeley National Laboratory. De aanwezige onderzoekers geven presentatie over hun onderzoek en discussiëren hierna over hun aanpak en resultaten. Ze onderzoeken hoe exsudaat van planten worden opgenomen door de bodembacteriën. Ik kan de helft niet volgen doordat het soms ingewikkelde technieken bevat waar ik nog nooit van gehoord heb. Het avondeten vindt, als afsluiting van de meeting, plaats in het huis van Mrs. Firestone. Zij woont met haar man op de heuvels in Noord Berkeley. Het uitzicht over hele vallei is bijzonder mooi en het eten is super lekker. Tijdens het avondeten merk ik dat de gezellige mensen bijna allemaal postdocs zijn en hiervoor al aan andere grote universiteiten hebben gestudeerd als Harvard, Yale en Stanford. Dat stelt me toch gerust dat het niet aan mij ligt dat ik niet alles begreep eerder die middag.

De volgende dag krijg ik rondleiding op het lab door Sheng Jing. Sheng Jing is 1 van de post docs op het lab en is heel vriendelijk. De rest van de week maak ik met haar een plan voor mijn onderzoek. Dit is nog niet af, dus hier zal ik later op terug komen.

Deze week moest ik een hoop regelen dingen regelen om me aan te melden bij de UC Berkeley. Daardoor heb ik nu wel ongeveer het hele campus gezien. Het is echt prachtig. Het campus ligt wel op een heuvel, waardoor het laatste stukje naar het lab is een beetje pittig op mijn nieuwe fiets . Fietsen in het verkeer hier is prima te doen. Ik had verwacht dat je over hoop zou worden gereden, maar automobilisten zijn juist sociaal. Ik kreeg van Mrs. Firestone te horen dat een helm bij de wet verplicht is. Na wat onderzoek blijkt dit alleen onder de 18 jaar te zijn. Daarom rijd ik vrijdagmiddag als nog met mijn vol bos krullen in de wind downhill naar mijn hotel. Ik ben nog steeds op zoek naar een kame, maar ik heb er al eentje bezocht.

#GoBears!
PS. Zoals veel mensen wel weten ben ik overactief op instagram. Foto's zijn altijd leuk. Check het hier! http://instagram.com/rudkut #RuudinCali

  • 02 Januari 2014 - 12:19

    Rikiki En Clotaire:

    Hoi ruudrijkers

    Hebben zojuist de nieuwjaarswensen van je ouders ontvangen met de site waarbenje Ben je.
    Leuk Joh.
    We wensen je een Heel goed jaar en veel succès met je studie.

    Rikiki en clotaire

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 17 Juni 2013
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 8690

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 31 December 2013

Afstuderen Berkeley, CA

Landen bezocht: