Halloween - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Ruud Rijkers - WaarBenJij.nu Halloween - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Ruud Rijkers - WaarBenJij.nu

Halloween

Blijf op de hoogte en volg Ruud

12 November 2013 | Verenigde Staten, Berkeley

Stress.. Het is Halloween, maar ik heb geen kostuum en geen fake ID. Hoe moet ik dan uit gaan in Berkeley? S’ochtends vroeg op weg naar het lab wordt het me al duidelijk dat Amerikanen zich massaal verkleden. Heel tof om te zien, maar hier wil ik deel vanuit maken! Helaas komt het er niet van op Halloween. Instead, maken we een playlist voor onze roadtrip naar Santa Barbara. UC Santa Barbara staat bekend als het party college met een campus aan de zee. Naast een stoep en een fietspad hebben ze ook een ‘Skateboard Lane’. Veel studenten bewegen zich namelijk voort op een skateboard of (jammer genoeg) een longboard. Voor het eerst in 4 jaar heb ik weer eens gesurft. Surfen is awesome, heerlijk om weer eens in het water te liggen. De golven waren gelukkig niet te groot. Op de straat aan het strand, waar alleen fraternities en sororities zijn, is s’avonds iedereen te vinden in Halloweenkostuum en dit keer heb ik wel een kostuum. De sfeer is anders in Santa Barbara. De studenten zien er meer Amerikaans uit en de meeste lijken me totale 'Jocks'. Niet iets waar ik deel uit van wil maken. Berkeley en San Francisco zijn een stuk diverser en alternatiever.

Terug in Berkeley zie ik, terwijl ik een kop koffie haal, dat Randy Shekman in dezelfde rij staat te wachten (http://tinyurl.com/krlaw73). Deze man won in dit jaar een Nobelprijs. Toch even een kleine reminder op wat voor prestigieuze universiteit ik me bevind. Daar naast is het nog steeds is het hier nog steeds droog en niet al te koud. Waardoor ik ieder weekend nog kan skaten. In een eerder verslag vermelde ik dat ik nog een hill moest bomben. Dat heb ik ondertussen een paar keer gedaan. Het is net een soort wintersport als je naar beneden scheurt. Alleen kan je niet makkelijk stoppen en is het een stuk gevaarlijker. Ondanks een paar schrammen op mijn arm, heup en telefoon mag dat de pret niet drukken. San Francisco blijft geweldig!
Pz,

Ruud

  • 12 November 2013 - 01:35

    Vera:

    Ik moest randy toch ff googlen! Maar wat leuk allemaal! Wil ook zo graaag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 17 Juni 2013
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 8687

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 31 December 2013

Afstuderen Berkeley, CA

Landen bezocht: