Stage en Santa Cruz - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Ruud Rijkers - WaarBenJij.nu Stage en Santa Cruz - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Ruud Rijkers - WaarBenJij.nu

Stage en Santa Cruz

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

08 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Berkeley

Oké, ik kom er niet meer onderuit. Na 62 Instagram foto’s en allemaal mooie verhalen over wat ik in het weekend doe, moet ik het maar eens hebben over mijn stage. Zoals ik heb eerder verteld loop ik stage op het laboratorium van Prof. Firestone op ‘the Department of Enviromental Sciences, Policy and Management’ aan UC Berkeley. Ze is een gerenommeerd onderzoekster op haar vakgebied en geïnteresseerd in microbiële ecologie in de bodem. Ik werk voor een post doc in haar laboratorium. Ze onderzoekt hoe bacteriën in de grond reageren op de groei van plantenwortels. Ik ga voor haar kwantificeren of de verschillende phyla bacteriën erin de loop van de tijd dat er plantenwortels groeien in hoeveelheid veranderen.


Vrijdag was het Hardly Strictly Bluegrass festival in het Golden Gate Park. Aangezien geen van mijn vrienden tijd had om mee te gaan ben ik het in mijn uppie gaan verkennen. Een van mijn favoriete bands, de Cave Singers, traden op en waren fantastisch. Het festival had een hele relaxede sfeer met veel Bluegrass, oftewel folkmuziek met een hoop banjo’s. Hoe Amerikaans wil je het hebben? Je kon zo naar binnen lopen, zonder securitycheck waardoor het mogelijk was om je eigen stoeltje, eten en drinken mee te nemen. Bij de stages zat het publiek op een picknickkleed of in hun stoeltje. Dat gaf de perfecte sfeer voor een zonnig dagje uit. Na Bluegrass ben ik nog even met een vriend gaan skaten op een skatespot in het park. Het viel me op dat een paar skaters een petje op hadden van de Utrechtse skatemerk Falus (http://www.falusskateboarding.com/). Dit was de eerste keer in een maand dat ik Nederlands hier tegen kom. Het was heel raar om ineens naar het Nederlands te switchen, maar heel dope.
Dit weekend ben ik naar Santa Cruz geweest. Ik heb geprobeerd te surfen op een shortboard. Maar doordat de golven vrij klein waren, lukte het me niet om daadwerkelijk een golf te pakken. Ik had geen wetsuit aan en het water was ongeveer 15 graden, dus na een half uur kwam ik bevroren het water uit. In het water liggen was wel even fantastisch, aangezien het al een paar jaar geleden was dat ik voor het laatst heb gesurft. De terugweg naar San Francisco reden we over de 1, de snelweg langs de kustlijn. Wauw, een hoop ‘cliffs’ met kleine stranden (zie picca’s). Terug in San Francisco ben ik voor het eerst naar In-and-Out Hamburgers geweest, een heel populaire burgerketen in Californië. Ik had in Nederland een hoop foto’s gezien van hun burgers en leek me echt een super goeie tent. Het viel me zwaar tegen en ik hoef er niet meer naar toe. Mijn favoriete burgerjoint blijft daarom Oscar’s in Berkeley (http://thehamblogger.com/2920/oscars-berkeley-ca/).
Het leven hier in Berkeley bevalt me maar al te goed. Ik heb totaal geen heimwee, zeker niet als ik buiten in het zonnetje rond loop.

Pz,
Ruud
#GoBears

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 17 Juni 2013
Verslag gelezen: 582
Totaal aantal bezoekers 8689

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 31 December 2013

Afstuderen Berkeley, CA

Landen bezocht: